O zi de marți din Săptămâna Altfel

Continuăm seria poveștilor despre o altfel de educație cu elevii școlii din Gălbinași.
Pentru că ne place să facem lucrurile altfel, Iulia Zecheru nu a ratat ocazia de a schimba decorul școlar cu zumzetul urban. În cele ce urmează, vom povesti despre o clasă de elevi care au descoperit, alături de profesoara lor de limba și literatura română, diferite fațete ale Bucureștiului – de la atmosfera boemă din jurul Muzeului Național de Artă Contemporană până la alura modernă a cinematografului disponibil chiar și la orele dimineții; de la agitația colorată din cadrul Autobazei Volkswagen până la o călătorie gastronomică în Grecia, chiar din confortul scaunelor de la LNKO.

feeef99d-eb0a-43a8-817e-a3178105cb99

Iulia Zecheru, profesoara lor,ne-a mărturisit că „am organizat excursia pentru a le deschide perspective legate de meseriile existente pe piața muncii actuală, pentru a găsi pasiuni comune, rezonante, abilități și competențe necesare îndeplinirii visului!”.
După cum avea să afle câteva ore mai tâziu, elevii ei au absorbit mult mai multe în ziua petrecută împreună. Au învățat să aibă speranțe, au învățat să fie curajoși și să nu se dea bătuți. Am putea spune că tocmai au mai făcut un pas către propria lor devenire, dar nimeni nu poate exprima în cuvinte mai autentice decât ei însemnătatea zilei de marți din Săptămâna Altfel:
Dana:Toată excursia a fost frumoasă! Cel mai mult mi-a plăcut la AUTOBAZĂ – a fost foarte intresant! Cel mai amuzant a fost momentul în care am alergat în jurul mai multor porți ale Palatului Parlamentului pentru a găsi intrarea corectă de la M.N.A.C.!
Robert:În excursie, mie mi-a plăcut la AUTOBAZĂ pentru că am învățat ceva nou de viață, adică am văzut oameni care chiar dacă nu câștigau bani, făceau acel lucru pentru că erau pasionați!
Flaviu: Mie mi-a plăcut cel mai mult la AUTOBAZA VW, deoarece am aflat cum se fac mașinile cele mai vechi. Mi-a plăcut mult și la restaurantul LNKO. Consider că excursia a avut un rol educativ și interactiv! A fost foarte tare la Fabrica de Experimente de la Palatul Parlamentului!
Alexandra:În excursie am vizitat Autobaza VW, am fost la filmul Zootropolis, la Palatul Parlamentului pentru fabrica de experimente și la un restaurant cu specific grecesc, la finalul zilei. Prima oprire a fost la filmul Zootropolis din care am învățat că e important să nu te dai bătut și să nu asculți ce spune lumea rea, să lupți pentru visul tau! Apoi am alergat râzând spre Palatul Parlamentului, unde am făcut experimente la M.N.A.C.. Am alergat la un moment dat și mi-a căzut telefonul, mda, cam trist, dar să trecem peste! La final am fost la restaurant unde am mâncat, ne-am simțit bine, am râs și am făcut poze! A fost tare frumos!
Elena: În această excursie, m-am amuzat când am alergat în lungul și latul Palatului Parlamentului ca să ajungem la timp! Cu toate acestea, mi-a plăcut tare mult deoarece, în primul rând, am fost la un film – din acel film mi-am dat seama că deși îți pot apărea multe lucruri în cale, nu trebuie să renunți niciodată, până când nu ajungi unde îți dorești! Trebuie să trecem peste orice obstacol pentru că viața trebuie trăită și nu trebuie niciodată să renunți la visul tău, indiferent ce ar fi. În al doilea rând, mi-a plăcut mult la Autobază pentru că am învățat lucruri noi – am văzut mașini de la cea mai proastă înfățișare cum se pot transforma în cea mai bună înfățișare. Mă gândesc că și noi putem face asta, cu defectele noastre… Am mai învățat și că omul nu trebuie să facă ceva doar pentru că așa au zis mama și tata, pentru că aparent îți vor binele, un om poate face și lucruri din pasiune. În al treilea rând, la restaurantul în stil grecesc LNKO am gustat și un alt stil de mâncare și a fost extraordinar!

13046306_1017792191620578_2104387833_n

Iată, așadar, că o vizită la muzeu, la film, la atelier sau la restaurant nu este niciodată so simplă vizită atunci când vorbim de copii. Ei învață experiențial, se descoperă și se reinventează cu fiecare ocazie. Învață să nu se dea bătuți, să își urmeze visurile și că întotdeauna se pot șlefui, exact la fel cum fac cei de la Autobaza Volkswagen cu mașinile lor vechi. Ne bucurăm că am putut fi și noi parte a acestei călătorii care, deși n-a fost neapărat inițiatică, i-a ajutat pe copii să facă încă un pas spre propriul lor viitor.
Mulțumim celor de la CinemaCity pentru un început de zi amuzant, M.N.A.C. pentru niște experimente creatoare de experiențe, Autobazei Volkswagen pentru lecția de reciclare și LNKO pentru un final de zi care ne-a adus puțin din serenitatea Greciei. Vă mulțumim că ne-ați ajutat să facem lucrurile…altfel!